Fabryka Urzędowski od ponad 25 lat zaliczana jest do czołówki polskich producentów drewnianej stolarki otworowej. Od samego początku postawiliśmy na innowacyjność, którą uznajemy za źródło konkurencyjnej przewagi. Nasza obecna pozycja i uznanie klientów to efekt systematycznych inwestycji w nowe technologie, nowoczesny park maszynowy oraz podnoszenie standardów funkcjonalnych i estetycznych okien i drzwi naszej produkcji. Wdrażając nowatorskie rozwiązania, które stały się kluczem do sukcesu marki Urzędowski, jednocześnie wytyczamy nowe kierunki w produkcji drewnianych i drewniano-aluminiowych okien i drzwi, stymulując tym samym rozwój całej branży. Potencjał produkcyjny rozszerzany nieustannie, począwszy od rozpoczęcia działalności w 1989 roku umożliwia dziś produkcję do kilku tysięcy okien miesięcznie z możliwością zwiększenia zdolności produkcyjnych w halach o powierzchni 38 tyś. metrów kwadratowych.

 

Pionierskie rozwiązania techniczne

 

1989 / 1990 – Okna jednoramowe

 

Przełom 1989 i 1990 roku to wprowadzenie do masowej produkcji okien jednoramowych. Parametrami i funkcjonalnością przewyższały produkowane w tamtych czasach okna skrzynkowe skręcane. Wprowadzając to pionierskie rozwiązanie, zerwaliśmy jednocześnie ze skojarzeniami, że okna drewniane to konstrukcja trudna w zamykaniu, nieszczelna i niefunkcjonalna.

 

1990 / 1991 – Okucia obwiedniowe

 

Konsekwencją wdrożenia nowej konstrukcji okien było wprowadzenie okuć obwiedniowych, montowanych wewnątrz ramy, na całym obwodzie skrzydła. Bardzo mocne dociśnięcie ramy do ościeżnicy gwarantowało bardzo wysoki poziom szczelności.

 

1997 – Drewno meranti i pakiet szybowy Ug=1,1 W/m2K w standardzie

 

Niekwestionowanym przełomem było wykorzystanie egzotycznego gatunku drewna w produkcji okien. Do tej pory stolarka okienna opierała się wyłącznie na rodzimych gatunkach, a wprowadzenie meranti było poważną innowacją, która wyznaczyła trendy na kolejne lata. Jako pierwsi zdecydowaliśmy się na tak nowoczesny produkt, w przystępnej cenie.

Rok 1997 był wyjątkowy także ze względu na to, że jako pierwsi w branży wprowadziliśmy do oferty okna z szybą zespoloną, o współczynniku przenikania ciepła 1,1. Przez dłuższy czas Urzędowski był jedyną fabryką, która posiadała taki produkt w standardzie.

 

1998 – Automatyczna elektrostatyczna linia lakiernicza Wagner / Eisenmann

 

Rok później wdrożona została automatyczna linia lakiernicza Wagner / Eisenmann zastępująca mniej dokładną technologię lakierowania ręcznego. Dzięki technologii elektrostatycznej jakość i grubość warstwy lakierniczej zostaje pod stałą kontrolą i jest powtarzalna dla każdej partii produkcji.

 

2001 – Linia stylistyczna Softline

 

Kolejne innowacje przyniosły nie tylko konkretne korzyści użytkowe, ale także estetyczne. W 2001 roku wprowadziliśmy do oferty okna o profilu 68, w modelu Softline. Pozbawione ostrych krawędzi zapewniały większą trwałość lakieru, a także łatwiejsze utrzymanie czystości. Z kolei implementacja mocowania listwy przyszybowej „na zamek” pozwoliła na estetyczne i stabilne połączenie z ramą skrzydła.

 

2003 – Linia drzwi zewnętrznych na profilu 88 mm

 

Z myślą o Klientach ceniących kompleksowość, w sierpniu 2003 roku firma rozszerzyła ofertę o drzwi zewnętrzne o profilu grubości 88, o zróżnicowanych wzorach, dostępne w typowych i nietypowych wymiarach i kształtach. Wprowadzając do swojej oferty drzwi o indywidualnej konstrukcji po raz kolejny udowodniliśmy, że dobry produkt można oferować w przystępnej cenie.

 

2004 – Profil okienny 88 mm

 

Kolejnym krokiem było uzupełnienie oferty o parapety wewnętrzne zaprojektowane tak by pasowały do linii okien. Utrzymanie jednorodnej kolorystyki zapewniło wykorzystanie podobnych lakierów oraz metod ich aplikacji. Rozszerzając ofertę, jednocześnie nie ustawaliśmy w dążeniach do ulepszania dotychczasowych produktów. Wyrazem chęci do tworzenia coraz bardziej energooszczędnych okien było wprowadzenie, w lipcu 2004 roku, profilu okiennego 88 mm. Umożliwił on zastosowanie dwukomorowej szyby, co znacząco wpłynęło na poprawę współczynnika przenikalności cieplnej.

Jako kwestie priorytetowe traktujemy innowacyjność i nieustanne ulepszanie naszych produktów. Nie ustajemy w poszukiwaniu nowych rozwiązań, a wszystko po to by sprostać rosnącym oczekiwaniom konsumentów. Innowacyjność skutecznie łączymy z cenową przystępnością, sprawiając, że nasze produkty są dostępne dla każdego.